Яка їжа знижує тиск: кардіологи виділили 4 корисні жирні продукти

Яка їжа знижує кров’яний тиск? Не всі жири є шкідливими для здоров’я. Харчування, зокрема вміст жирів, суттєво впливає на рівень артеріального тиску. Наприклад, продукти з високим вмістом насичених жирів можуть підвищувати рівень “поганого” холестерину та сприяти збільшенню ваги, що, в свою чергу, може призводити до підвищення тиску. Проте існують жири, які можуть допомогти підтримувати здоровий артеріальний тиск, як зазначає видання EatingWell.

Яка їжа знижує тиск: кардіологи виділили 4 корисні жирні продукти

Продукти, що містять мононенасичені та поліненасичені жирні кислоти, можуть знижувати кров’яний тиск, покращуючи функцію кровоносних судин і зменшуючи запалення. “Важливо розуміти, що жоден продукт не має значного самостійного впливу на кров’яний тиск. Найкраще розглядати ці продукти як частину загальної схеми харчування, яка підтримує здоров’я судин. Послідовний вибір з часом, а не окремі суперпродукти, веде до значних покращень”, – говорить кардіолог, доктор медичних наук Алан Розанскі.

Яка їжа знижує тиск: корисні продукти

Видання виділило 4 жирні продукти, які можуть бути корисними для артеріального тиску. По-перше, риба, така як лосось, сардини, тунець, оселедець, устриці та форель, містить омега-3 жирні кислоти – ейкозапентаєнову (EPA) та докозагексаєнову (DHA). Ці кислоти можуть допомогти знизити кров’яний тиск.

Омега-3 жирні кислоти є поліненасиченими корисними жирами, що містяться як у тваринних, так і в рослинних продуктах. Вони позитивно впливають на здоров’я серця, знижуючи артеріальний тиск та уповільнюючи утворення бляшок в артеріях. Дослідження, опубліковане в Journal of the American Heart Association, показало, що оптимальне споживання омега-3 жирних кислот складає 2-3 грами на день для зниження кров’яного тиску. Американська асоціація серця рекомендує вживати дві порції (одна порція – приблизно 90-110 г) жирної риби на тиждень.

Лляне насіння також є важливим джерелом корисних омега-3 жирних кислот, зокрема альфа-ліноленової (АЛК). Столова ложка цільного насіння льону містить трохи більше 2 грамів АЛК, а столова ложка лляної олії – понад 7 грамів АЛК. Дослідження, опубліковане в ScienceDirect, виявило, що вживання насіння льону протягом 12 тижнів може знизити кров’яний тиск і рівень холестерину у людей з гіпертонією. Результати метааналізу також показали, що споживання насіння льону може знижувати як систолічний, так і діастолічний артеріальний тиск у людей з високим кров’яним тиском.

Лляне насіння містить рослинну сполуку під назвою лігнани, які мають антиоксидантні та протизапальні властивості, що зменшують оксидативний стрес у кровоносних судинах, допомагаючи їм розслабитися та покращити кровообіг, зазначає кардіологиня-дієтологиня, магістерка наук Мішель Рутенштейн.

Волоські горіхи є ще одним важливим джерелом рослинних омега-3 жирних кислот, зокрема альфа-ліноленової кислоти. Вони покращують гнучкість судин і зменшують запалення, зазначає Розанскі. За словами дипломованої спеціалістки із сертифікації харчових продуктів Керолайн Томасон Банн, волоські горіхи також багаті на клітковину, яка може знижувати підвищений кров’яний тиск, а також антиоксидантами, що зменшують ризик гіпертонії.

Оливкова олія є ще одним джерелом корисних мононенасичених жирів. При помірному споживанні мононенасичені жири можуть знижувати кров’яний тиск і рівень шкідливого холестерину, а також зменшувати ризик інсульту та серцевих захворювань. Рутенштейн зазначає, що оливкова олія екстра вірджин є джерелом поліфенолів, які можуть допомогти зберегти судини еластичними, зменшити окислювальний стрес і покращити кровотік, підтримуючи здоровий рівень артеріального тиску.

Під час приготування їжі Банн рекомендує використовувати олії, багаті на мононенасичені жири, такі як оливкова, авокадо або ріпакова. “Суть полягає в тому, щоб замінити шкідливі жири корисними для серця”, – додає вона.

Раніше УНІАН повідомляв, що буряковий сік може знижувати тиск за 14 днів. Вчені виявили, що нітрати, що містяться в буряках, за допомогою бактерій у ротовій порожнині перетворюються на сполуки, які підтримують вироблення оксиду азоту, що допомагає розслабити кровоносні судини, що є важливим для регуляції артеріального тиску.

💊 Будьте здорові — корисна сторінка про здоров’я

Знаєте що прийняти при алергії, кашлі або температурі? На сторінці
«Будьте здорові» є зручні інфографіки — базова аптечка,
засоби від різних симптомів, все що може знадобитися вашій родині 🏥


👉 Переглянути сторінку «Будьте здорові»

Прокрутка до верху